Kawasaki
Teknologi Motorstyrings teknologier

Lige siden vores første motorcykel motor så dagens lys i 1950, har Kawasakis ingeniører og teknikere, haft konstant fokus på nye innovative teknologier. I dag er vores modeller fyldt med forskellige teknologier udviklet og forfinet gennem vores lange historie.

Brændstof besparende køre mode

Ved at aktivere det benzin besparende køre mode fra knappen på styret sætter, man motorcyklens ECU I en function der prioriterer benzinøkonomisk kørsel frem for effekt og motor respons.

I motorcyklens ECU ligger et brændstofbesparende map som kan slåes til og fra af føren. Det betyder at du kan køre længere mellem tank stoppene og dermed spare penge I brændstof. Dette køre mode er bedst egnet til kørsel hvor du cruiser med samme hastighed og ikke stiller de største krav til hurtige accelerationer og dynamisk kørsel. Det kræver også at du kører med blid gasgivning da systemet kun fungerer når motoren kører under 6.000 omd. og med under 30% gas-givning samt under 160 km/t. Hvis du gør det og samtidig holder øje med ECO symbolet i instrumenteringen har du til gengæld mulighed for at få benzinen til at række væsentligt længere.